یک تست خانگی می تواند بگوید که سن بیولوژیکی شما چند سال است؟  

راستی من چند سالمه؟ آب دهانم را داخل لوله کردم، داخل گونه ام را پاک کردم و انگشتم را داخل لوله فرو کردم تا بفهمم. من نمونه هایم را به سه شرکت پست کردم که قول دادند «سن بیولوژیکی» من را بر اساس تغییرات شیمیایی در DNA به من بگویند. این شرکت ها گفتند که نتایج نه بر اساس زمان تولد من، بلکه بر اساس سن سلول ها یا اندام های من است.نتایج  چند هفته بعد از طریق ایمیل رسید: من 33 سال داشتم یا 41؟ هزینه هر آزمایش چند صد دلار است. شرکت هایی که آنها را می فروشند می گویند که می توانند به مردم کمک کنند تا تصمیمات بهداشتی بهتری بگیرند. این شرکت ها همچنین مکمل های بهداشتی را می فروشند که به گفته آنها می تواند به مبارزه با پیری یا کند کردن آن کمک کند. محققان سالخوردگی فکر می کنند سن بیولوژیکی می تواند پیش بینی دقیق تری برای طول عمر و بیماری های مرتبط با افزایش سن باشد. آنها امیدوارند ثابت کنند که تغییرات در رژیم غذایی، ورزش و سایر تغییرات سبک زندگی، یا داروهایی که آنها را تقلید می کنند، می توانند سن بیولوژیکی را تغییر دهند. دکتر داگلاس وان، مدیر موسسه پوتوسناک لون گیتی دانشگاه نورث وسترن می گوید: «درک بیشتری از علم پیری و توانایی اندازه گیری سن بیولوژیکی وجود دارد. او به شرکت های تست وابسته نیست. دانشمندان چندین دهه است که در تلاش برای محاسبه سن بیولوژیکی هستند. آزمایش‌ها در اوایل دهه 2000 نشان داد که افراد دارای تلومر هستند - توالی‌هایی از DNA در انتهای کروموزوم‌ها. با افزایش سن، تلومرها کوتاه می‌شوند، اما آزمایش‌های سن بیولوژیکی که طول تلومر را اندازه‌گیری می‌کنند، به نظر می رسد آزمایش های جدیدتر مبتنی بر متیلاسیون DNA، پیری را بهتر اندازه گیری می کند. متیلاسیون DNA یک فرآیند بیولوژیکی برگشت پذیر است که بیان ژن را کنترل می کند DNA پس زمینه را تغییر نمی الگوهای متیلاسیون با افزایش سن تصادفی تر می شوند. دانشمندان نمی دانند که آیا تغییرات متیلاسیون باعث پیری می شود. محققان سالمندان چیزی را ابداع کرده‌اند که آن‌ها ساعت‌های یون متیل DNA می‌نامند تا این تغییرات را ردیابی کنند. ساعت ها سن بیولوژیکی افراد را با مقایسه الگوهای متیلاسیون DNA آنها با افراد دیگر پیش بینی می کنند. نسخه های اولیه از داده های متیلاسیون DNA از گروه های بزرگی از افراد در سنین مختلف استفاده می کردند. مدل های جدیدتر از مدل هایی استفاده می کنند که الگوهای متیلاسیون را به معیارهایی مانند نتایج معاینه سلامت یا سن افراد در هنگام مرگ مرتبط می کند. بیل فریمن، پروفسوری که در بنیاد تحقیقات پزشکی اوکلاهاما درباره پیری مطالعه می کند، می گوید: «اینها ابزارهای تحقیقاتی عالی هستند، اما ما در نقطه ای نیستیم که مردم بتوانند از آنها برای نظارت یا بهبود سلامت خود استفاده کنند. سه آزمایشی که من انجام دادم - از Tally Health، Elysium Health، و Novos Labs - الگوهای متیلاسیون DNA روش‌های مختلف اندازه‌گیری کردند. تالی در مورد نتایج من صحبت کرد و آزمایش را به عنوان یک اعتبار بدنی توصیف کرد. نتایج من از آزمون ، که هزینه آن تا 199 دلار در ماه است، به دست آمد. اعضا آزمایش‌های متیلاسیون DNA، تبلیغات شخصی‌شده در مورد تغییرات سبک زندگی بر اساس نتایج متیلاسیون و یک مکمل روزانه دریافت به من گفت که افراد می توانند سالی یک یا دو بار آزمایش 299 دلاری آن را برای ردیابی اثرات تصمیمات مربوط به سلامت انجام دهند. این شرکت به افراد توصیه می‌کند قبل و بعد از شروع هر یک از پنج مکمل آن یا ایجاد تغییرات دیگری در روال سلامتی شما، این آزمایش را انجام دهید، که پیش‌بینی سن بیولوژیکی و تخمین سن را برای اندام‌ها و سیستم‌های بیولوژیکی مختلف ارائه می‌کند که برای آزمایش ، سه نتیجه به من داد: سرعت پیری من، که شرکت می گوید دقیق ترین اندازه گیری از این سه مورد بود، همچنین طول تلومر و سن بیولوژیکی من. نرخ پایین‌تر از میانگین نمره یک نشان‌دهنده سرعت پایین‌تر پیری و خطر کمتر مرگ و میر و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن نسبت به افراد متوسط در حدود سن من است، در حالی که عدد بالاتر نشان‌دهنده خطر بالاتر است. نتیجه من 0.82 شد. دانیل بلسکی، اپیدمیولوژیست در دانشگاه کلمبیا و یکی از توسعه دهندگان اصلی ساعت که به Novos وابسته نیست، گفت: «این برای آزمایش ما بسیار کم است. این شرکت استفاده از ساعت را ممنوع کرد. می توانستم احساس رضایت کنم، اما No vos تخمین سن بیولوژیکی استانداردتری ارائه کرد. او نتیجه من 41 ساله بودم. آزمایش تالی سن منطقی بیولوژیکی من را 33 سال نشان داد. Elysium گفت که به 34 نزدیک تر است - اما گفت قلب من 32 است در حالی که کبد و مغز من 43 است..

Comments

Popular Posts