Skip to main content

Featured

  Promoting Peace in a Turbulent World: Strategies to Resolve Political Conflicts In today’s world, political conflicts are rampant, causing immense human suffering and destabilizing entire regions. From the ongoing war in Ukraine to the enduring Israel-Palestine conflict, the need for effective conflict resolution strategies has never been more urgent. This essay explores various approaches to mitigate and ultimately resolve political conflicts, emphasizing diplomacy, economic development, and international cooperation. Diplomacy and Dialogue Diplomacy remains one of the most potent tools for conflict resolution. Engaging in open, honest dialogue allows conflicting parties to understand each other’s perspectives and grievances. The United Nations (UN) plays a crucial role in facilitating such dialogues. The UN Security Council, for instance, can call upon parties to settle disputes through peaceful means and recommend methods of adjustment or terms of settlement 1 . Additional

 


الهیات حماس

حماس نه یک گروه تروریستی است و نه یک جنبش ملی گرای فلسطینی. این یک سازمان مذهبی است که توسط اخوان المسلمین مستقر در مصر تشکیل شده است. اخوان المسلمین که در سال 1928 تأسیس شد، از سنت اسلامی جدا شد و اسلام گرایی را ایجاد کرد، یک ایدئولوژی توتالیتر برای مقاومت در برابر غرب کثرت گرا. جهان بینی آن، همانطور که ژیل کپل، دانشمند علوم سیاسی فرانسوی، مستند کرده است، در همان فضای فکری نازیسم آلمانی و فاشیسم ایتالیایی ظهور کرد. اخوان اعلامیه ایمان جدیدی برای اعضای خود ایجاد کرد: "خدا هدف ما است. پیامبر رهبر سیاسی ماست. قرآن قانون اساسی ماست. جهاد راه ماست. شهادت آرزوی ما است." قرآن را به دست گرفتند و اعلام کردند: «من قول می دهم از اسلام و سرزمین گمشده فلسطین دفاع کنم.» یک مسلمان خوب باشید، الهیات در بیانیه حماس که اعلام می کند «اسلام اسرائیل را نابود خواهد کرد» مرکزی است و از آنجا که «فلسطین یک کشور است». سرزمین بره ها، "الهیات حماس وظیفه فردی هر مسلمان است تا آن را آزاد کند. حماس "سرزمین فلسطین" را موهبت اسلامی می نامد. این آموزه ها برای مسلمانانی که 12 قرن با یهودیان همزیستی داشتند بیگانه بود. حماس یک فلسطینی را تصور می کند. آینده در شهر جودنرین یا پاکسازی یهودیان.ماده 7 منشور آن می گوید: «قیامت برپا نمی شود تا زمانی که مسلمانان با یهودیان نبرد کنند (یهودیان را بکشند) و یهودیان پشت صخره ها و درختان پنهان شوند.» درختان خواهند گفت: «ای مسلمانان، ای عبدالله، یک یهودی هست، به من دست بزن، بیا و او را بکش.» به زمین و اینکه سپاهیان اسلام با موفقیت شام را استعمار کردند. مسیحیان، که حماس آنها را بخشی از جمعیت محلی عرب می‌داند، با خشونت کمتری برخورد می‌کنند، اما از آزادی مذهبی بی‌قید و شرطی برخوردار نیستند. محمود زهار، رهبر حماس، گفت که فلسطین فقط مسواک در جیب ماست. حماس و اخوان المسلمین به دنبال ایجاد یک حکومت شرعی در سراسر منطقه هستند، یک خلافت ضد غربی که بیشتر با مدل سیاسی ایران مطابقت دارد تا کشورهای عربی میانه رو در همسایگی. این قصد باعث شده است که چندین کشور عربی - عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر - هر دو گروه را از سازماندهی در داخل مرزهای خود منع کنند. در سال 1979، انور سادات، رئیس جمهور مصر، پیمان صلحی را با اسرائیل امضا کرد. دو سال بعد اسلامگرایان او را ترور کردند. الهیات حماس در مورد تروریسم آن را توجیه می کند. خالد مشعل، رهبر حماس در سال 2015 گفت: «به اصطلاح روند صلح بیهوده است. صلح وجود ندارد. فقط راه جهاد و ایثار و خون. حماس گروه تروریستی خود را گردان های القسام می نامد، به یاد روحانی سوری ایزد الدین القص سام که در دهه 1930 به کیبوتسیم های یهودی حمله کرد. در 7 اکتبر، این تیپ بیش از 1400 نفر را در جنوب اسرائیل در یک ولگرد خشونت حیوانات کشت. بریتانیا عزالدین قسام را در سال 1935 نابود کرد و اسرائیل امروز مبارزان حماس را خواهد کشت. با این حال هر دو را فقط خردمندان و خردمندان به عنوان جنایتکار و قاتل می شناسند. از دید حماس و گله اش، تروریست ها به عنوان شهید شناخته می شوند و تصور می شود که در بهشت زندگی می کنند. پس از 11 سپتامبر 2001، رهبران مسلمان میانه رو اعلام کردند که تروریست ها در جهنم هستند نه بهشت. که آنها قاتل بودند نه شهید. نابودی حماس مستلزم ترویج یک جهان بینی جایگزین و جذاب تر است. شیخ عبدالله بن بیاح، یکی از برجسته ترین مراجع سنی جهان، از استدلال های کتاب مقدس علیه بمب گذاری های انتحاری و استدلال های مذهبی برای گنجاندن یهودیان و مسیحیان در جوامع مسلمان استفاده کرده است. او که به زبان فرانسه تسلط دارد و استاد است، از نوشته‌های جان لاک و ژان ژاک روسو استفاده می‌کند تا توضیح دهد که چگونه هر دو از حمایت دانشمندان اولیه اسلامی از عقل انسانی الهام گرفته‌اند. تا زمانی که مسلمانان از حمایت آزادی مذهبی، لحن شیوخ برخوردار باشند، نیازی به خلافت یا حکومت اسلامی ندارند. در این دیدگاه، دولت های مدنی، دولت های قانونی لمیک هستند. این دور از ذهن نیست. هنگامی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ماه گذشته در حال سفر به سراسر خاورمیانه بود، از خانه خانواده ابراهیمی در ابوظبی بازدید کرد، یک ساختمان چند مذهبی که دارای کنیسه، مسجد، کلیسا در یک مجموعه است. این پروژه به دنبال پذیرش یهودیان به عنوان اجداد ما در ایمان است. اگر چنین مدلی پس از قرن ها در امارات وجود داشته باشد، می تواند در اورشلیم نیز وجود داشته باشد.

آقای حسین استاد دانشکده خدمات خارجی دانشگاه جورج تاون است

Comments

Popular Posts