هوش مصنوعی چگونه کار میکند؟

هوش مصنوعی  اساسا نرم افزاری است که می تواند الگوها را از داده ها یاد بگیرد. به زبان، تصاویر، صدا، رفتار آنلاین و موارد دیگر فکر کنید. با استفاده از الگوهای داده‌های موجود و جدید، هوش مصنوعی پیش‌بینی‌هایی را برای کارهایی انجام می‌دهد که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند - مانند یافتن محصولاتی که احتمالاً می‌خریم یا تکمیل یک جمله در ایمیل.

به عنوان مثال، یک چت ربات خدمات مشتری از یک الگوریتم برای تشخیص کلمات کلیدی و شناسایی نوع کمک مورد نیاز شما استفاده می کند. مدل یادگیری ماشینی بر اساس اطلاعات موجود و جدیدی که در اختیار دارد، پاسخ درست را ایجاد می کند. چت بات با گذشت زمان بهبود می یابد زیرا با مشتریان جدید تعامل می کند و داده های بیشتری دریافت می کند.

هوش مصنوعی فقط یک الگوریتم نیست. در عوض، این یک سیستم یادگیری ماشینی کامل است که می تواند مشکلات را حل کند و نتایج را پیشنهاد دهد. جدیدترین چت بات ها از نوعی مدل یادگیری ماشینی به نام شبکه عصبی استفاده می کنند. این مغز با الهام از ساختار مغز انسان، برای یادگیری الگوهای پیچیده تر برای پیش بینی و توصیه طراحی شده است. با چت‌بات‌ها، این مدل زبان را از حجم زیادی از داده‌های موجود و جدید یاد می‌گیرد، که باعث می‌شود به خوبی نحوه صحبت کردن یک فرد به نظر برسد.

با این حال، هوش مصنوعی همچنین می تواند خروجی های مغرضانه تولید کند. برای مثال، یک تشخیص‌دهنده تصویر که روی مجموعه‌ای از تصاویر آموزش داده شده است که عمدتاً افراد با پوست روشن را نشان می‌دهند، ممکن است قادر به تشخیص افرادی با رنگ پوست تیره‌تر نباشد. الگوریتم‌ها و داده‌ها از انسان‌ها می‌آیند، بنابراین فناوری‌های هوش مصنوعی تمایل دارند از سوگیری‌های موجود پیروی کنند – مانند مواردی که بر اساس نژاد، جنسیت، و سن ۱. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی قابل اعتماد و شفاف است.

Comments

Popular Posts