As the Israel-Hamas War Governs the World's Attention, Iran Is Quietly Marching Towards Nuclear Breakout


هنگامی که حماس و جهاد اسلامی فلسطین در 7 اکتبر به اسرائیل حمله کردند، آنها فقط مرگبارترین حمله را به یهودیان از زمان هولوکاست انجام ندادند. تروریست های آموزش دیده و حمایت شده توسط ایران نیز به منحرف کردن توجه جهان از نحوه حرکت ایران بی سر و صدا به سمت شکست هسته ای کمک کردند. در فوریه، کالین کال، مقام ارشد دولت بایدن، معاون وقت وزیر دفاع در امور سیاست، اعتراف کرد که ایران به زودی می‌تواند ظرف چند روز یک دستگاه هسته‌ای خام را جمع‌آوری کند.

قابل درک است که ایالات متحده و متحدانش اکنون بر بحران های منطقه ای فوری و فوری متمرکز شده اند - یعنی عملیات نظامی ارتش اسرائیل برای از بین بردن حماس از غزه و مقابله با تهدید فزاینده گروه شبه نظامی حزب الله لبنان. اما ایران هسته‌ای همچنان بزرگترین تهدید امنیتی منطقه‌ای درازمدت است که اسرائیل، خاورمیانه و ایالات متحده با آن مواجه است و هنوز برای متوقف کردن تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دیر نیست.

پیشینه دیپلماتیک اکنون به طور قابل توجهی برای جاه طلبی های هسته ای ایران تغییر کرده است. در هفته‌ها و ماه‌های قبل از حمله 7 اکتبر، اسرائیل و عربستان سعودی به نهایی کردن توافق عادی‌سازی نزدیک بودند، توافقی که در اصل توسط جرد کوشنر طراحی شده بود، معمار آن که ما هر دو در مشاوره و مذاکره مشارکت داشتیم. .

احتمالاً افزودن قریب الوقوع عربستان سعودی - خانه مکه، مرکز معنوی اسلام - به پیمان ابراهیمی انگیزه حملات حماس به اسرائیل بود. عادی سازی عربستان سعودی و اسرائیل برای رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای، گروه های تروریستی نیابتی ایران و هدف اعلام شده رژیم ایران برای نابودی اسرائیل فاجعه بار بود. هر چه مردم منطقه وجود اسرائیل را بیشتر بپذیرند، برای تهران سخت‌تر می‌شود که دولت یهود را از بین ببرد و بر خاورمیانه تسلط یابد.

ما مطمئن هستیم که عربستان در نهایت وجود اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت، اما اکنون نه. صحنه‌هایی از رژه هواپیماهای جنگی اسرائیل به غزه که در سراسر خاورمیانه پخش می‌شود، تهدیدی برای شعله‌ور کردن نفرت از قبل موجود از اسرائیل است و عادی‌سازی را از نظر سیاسی حتی برای پادشاهی‌های خلیج‌فارس که حق رأی ندارند، در این زمان غیرقابل دفاع می‌کند.

ما قاطعانه این خروج از ریل مرحله بعدی پیمان ابراهیم را به عنوان یک قربانی اصلی ژئوپلیتیک حمله 7 اکتبر قضاوت می کنیم. مهمتر از آن، به نظر می‌رسد آیت‌الله معتقد است که غرب در حال حاضر از رویارویی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن منحرف شده و احتمالاً دلسرد شده است، زیرا سلاح‌های هسته‌ای تمام عیار هر چه بیشتر به ثمر نشستن نزدیک‌تر می‌شوند.

اقداماتی که ایران در چند سال اخیر در برنامه هسته‌ای خود برداشته، مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس داده های جمع آوری شده از آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز تهران اورانیوم غنی شده کافی برای تولید سلاح هسته ای در 12 روز دارد.

ایران به دلیل ذخایر اورانیوم که تخمین زده می‌شود تا 84 درصد غنی‌سازی شود، اساساً یک کشور آستانه هسته‌ای است. برای زمینه، 90٪ معیاری برای قابلیت شکست کامل است. تحریم‌های بین‌المللی بر برنامه موشک‌های بالستیک رژیم نیز پایان یافته است و به رژیم این فرصت را می‌دهد تا وسایل نقلیه تحویلی لازم برای حمله احتمالی را که قادر به رسیدن به تل‌آویو، حیفا یا حتی پایتخت اروپایی باشد، توسعه دهد و تکثیر کند.


ارائه شده توسط جفری سوننفلد و آدام بولر

قدرت مخرب بالقوه یک ایران هسته‌ای آشکار است، اما حتی تهدید صرف یک ایران هسته‌ای هم اکنون یک سلاح قدرتمند برای آیت‌الله است. به گفته کارشناسان از جمله جان ای. هربست، دیپلمات سابق ایالات متحده، قطعا دیده است که چگونه تهدیدات هسته ای ولادیمیر پوتین ظاهرا ایالات متحده را از حمایت کامل از اوکراین منصرف کرده است. آیت‌الله اکنون ممکن است جرأت پیدا کند تا همان کتاب بازی را اجرا کند، به خصوص اگر اسرائیل غزه را برای مدت طولانی اشغال کند یا تجاوز حزب‌الله ارتش اسرائیل را در ماه‌های آینده مجبور به ورود به لبنان کند.

ایالات متحده بارها از حتی یک رویارویی جزئی با ایران به نفع اجتناب از یک جنگ منطقه ای گسترده تر، از جمله پاسخ نسبتاً ترسو به حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران به نیروهای آمریکایی در عراق در هفته های اخیر، عقب نشینی کرده است. همانطور که 60 دقیقه در ماه نوامبر توضیح داد، کمپین های تروریستی رژیم در خاک ایالات متحده علیه مقامات و مخالفان آمریکایی نیز به سرعت ادامه دارد.

به نظر می‌رسد که آیت‌الله با تهدیدات هسته‌ای قوی‌تر به صعود از نردبان تشدید ادامه دهد. مقامات آمریکایی و اسرائیلی عزم خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ابراز کرده‌اند، اما اینکه آیا اسرائیل و ایالات متحده واقعاً اراده سیاسی برای برچیدن برنامه بمب‌گذاری ایران دارند، باید دید.

با وجود اینکه ایران به عنوان یک کشور آستانه هسته ای شناخته شده است، هنوز دیر نیست که این کشور غرب آسیایی را از دستیابی به سلاح هسته ای متوقف کنیم. ایالات متحده باید با درگیری کنونی تحریک شود تا بازدارندگی علیه ایران را بازگرداند - با اجرای قوی تر تحریم هایی که برای قطع منبع درآمد شماره یک رژیم در ایران طراحی شده است.

آمده: درآمدهای نفتی پولی که از صادرات نفت به دست می‌آید، برنامه هسته‌ای ایران و نیروهای نیابتی تروریست‌ها را با سودهای بادآورده ناشی از افزایش صادرات نفت تامین می‌کند، همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم.

جان کری به عنوان وزیر امور خارجه در سال 2016 با افتخار اعلام کرد که جهان به لطف توافق هسته ای که او طراحی کرده بود، ایمن تر است، که باعث کاهش 150 میلیارد دلاری تحریم ها برای ایران شد. در گذشته، اعتراف احمقانه کری مبنی بر اینکه مقداری از این پول ممکن است صرف تروریسم شود، متأسفانه پیش بینی شده است، و ما باید فوراً به این موضوع اکتفا کنیم.

علاوه بر این، ایالات متحده باید به فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انجام بازرسی‌های دقیق از تأسیسات هسته‌ای ایران ادامه دهد و رژیم را در صورت عدم پایبندی به تعهداتش، پاسخگو بداند. در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در 4 سپتامبر منتشر شد، آمده است: «تصمیم ایران برای حذف تمام تجهیزات آژانس که قبلاً در ایران برای نظارت و نظارت مرتبط با برجام نصب شده بود، پیامدهای زیان‌باری بر توانایی آژانس در ارائه تضمین از ماهیت صلح‌آمیز ایران داشته است. برنامه هسته ای.»

برای جلوگیری از تشدید تنش هسته‌ای، جهان باید هزینه‌های جدید و سخت‌تری را بر ایران تحمیل کند، زمانی که ایران قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را زیر پا می‌گذارد و این کشور را قبل از پیشرفت بیشتر به سمت یک سلاح هسته‌ای واقعی متوقف می‌کند. ناکامی در انجام این کار، این احتمال را افزایش می دهد که ایران از طریق تهدیدات هسته ای، چه در بحران اسرائیل و چه با حمایت فزاینده از نیابت های تروریستی خود در لبنان، یمن، عراق، سوریه و فراتر از آن، نردبان تشدید تنش را کنترل کند.

سیاست گذاران آمریکایی به درستی درگیر کار فوری و مهم حمایت از تلاش های ضد تهاجمی اسرائیل علیه تروریست ها در غزه هستند. با این حال، ما نباید از این واقعیت غافل شویم که بحران کنونی به طور جدایی ناپذیری با ضرورت استراتژیک توقف حرکت ایران به سمت بمب گره خورده است.

اگر نتوانیم فوراً به برنامه هسته‌ای ایران رسیدگی کنیم و با آن مقابله کنیم، درگیری‌های امروز در خاورمیانه احتمالاً بدتر خواهند شد.

 استبا کمک تحقیقاتییون تیان.

Comments

Popular Posts