سلام! امروز: مهم است که به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی توسط قدرتمندترین شرکت های فناوری جهان کنترل می شود. به علاوه: چرا افرادی که بیشتر به درمان‌های ویرایش ژنی نیاز دارند ممکن است در میان کمترین احتمال آن‌ها را دریافت کنند، حذف CO2 یک مشکل تبلیغاتی دارد و ما تصویر واضح‌تری از ردپای کربن غول‌پیکر هوش مصنوعی دریافت می‌کنیم.


تا اواخر نوامبر، زمانی که حماسه حماسی خرابی هیئت مدیره OpenAI آشکار شد، ناظر معمولی را می‌توان به خاطر این تصور که اکوسیستم پیرامون هوش مصنوعی مولد پر جنب و جوش و رقابتی است بخشید.

اما این چنین نیست - و هرگز چنین نبوده است. و درک اینکه چرا برای درک اینکه هوش مصنوعی چیست و چه تهدیداتی را ایجاد می کند، اساسی است. به بیان ساده، در چارچوب الگوی فعلی ساختن سیستم‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ‌تر، هیچ هوش مصنوعی بدون فناوری بزرگ وجود ندارد.


با استثناهای بسیار کمی، هر استارتاپ، تازه وارد و حتی آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی به این شرکت ها وابسته است. آنهایی که پول دارند قوانین را وضع می کنند. و در حال حاضر، آنها درگیر مسابقه ای به سمت پایین هستند و سیستم ها را قبل از اینکه آماده باشند در تلاش برای حفظ سلطه خود آزاد کنند. داستان را کامل بخوانید.


من داروی جدید ویرایش ژن را برای بیماری سلول داسی شکل دریافت کردم. زندگی من را تغییر داد.



چند سال پیش یک روز بسته ای دریافت کردم که زندگی من را تغییر داد. این دارو از Vertex Pharmaceuticals بود و حاوی یک فرم رضایت برای شرکت در کارآزمایی بالینی برای یک داروی جدید ویرایش ژن برای درمان بیماری سلول داسی شکل بود.

من تمام عمرم را با سلول داسی شکل زندگی کرده بودم - درد مزمن، آسیب اندام، و ناامیدی را تجربه کردم. برای من، این فرصت در نهایت به معنای کنترل زندگی ام بود.

دارویی که من دریافت کردم، به نام exa-cel، به زودی می تواند به اولین درمان مبتنی بر CRISPR تبدیل شود که تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده را دریافت می کند. اما بسیاری از افرادی که به این درمان ها نیاز دارند ممکن است هرگز آنها را دریافت نکنند. داستان را کامل بخوانید.


انتشار سوخت های فسیلی بیش از یک میلیون برابر بیشتر از تلاش های حذف کربن است

انتشار دی‌اکسید کربن از سوخت‌های فسیلی در مسیر رسیدن به رکورد بالا تا پایان سال 2023 است. و یک گزارش جدید نشان می‌دهد که فناوری‌هایی که گازهای گلخانه‌ای را از اتمسفر خارج می‌کنند در مقایسه با آن‌ها چقدر ناچیز هستند.

بر اساس گزارش بودجه جهانی کربن امسال، پیش‌بینی می‌شود که انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال 2023 به 36.8 میلیارد تن برسد که 1.1 درصد نسبت به سال 2022 افزایش داشته است. و همچنین دریافت که یکی از فناوری‌هایی که گاهی اوقات به عنوان راه حلی برای مشکلات انتشار معرفی می‌شود، محدودیت‌های شدیدی دارد: حذف دی اکسید کربن. داستان را کامل بخوانید.



ردپای کربن هوش مصنوعی بزرگتر از آن چیزی است که فکر می کنید

رهبران جهان در حال حاضر برای مذاکرات آب و هوایی COP28 سازمان ملل در دبی هستند. اما یک چیز وجود دارد که مردم به اندازه کافی درباره آن صحبت نمی کنند و آن ردپای کربن هوش مصنوعی است.


یکی از دلایل این است که شرکت‌های بزرگ فناوری ردپای کربن آموزش و استفاده از مدل‌های عظیم خود را به اشتراک نمی‌گذارند، و ما راه‌های استانداردی برای اندازه‌گیری انتشار آلاینده‌هایی که هوش مصنوعی مسئول آن است، نداریم. یعنی تا الان. داستان را کامل بخوانید.

Comments

Popular Posts