چگونه آینده شغلی فرزندانمان را در برابر هوش مصنوعی ثابت کنیم؟

به طور فزاینده ای پذیرفته شده است که ما در روزهای اولیه انقلاب هوش مصنوعی زندگی می کنیم - ممکن است امروز بدون اینکه حتی از آن اطلاعی داشته باشید از آن استفاده کنید، به عنوان مثال برای مسیرهای موجود در Google Maps. اما در جهت های دیگر نیز پیش می رود. هر چند ماه به نظر می رسد که این فناوری سال ها در توانایی خود برای تولید متن، تصاویر، فیلم ها، صدای واقعی انسان و موارد دیگر پیشرفت کرده است.

دانشمندان و رهبران صنعت در خط مقدم نگرانی هستند. نزدیک شدن به تغییرات تکنولوژیکی تقریباً به همان شیوه ای توصیف می شود که سلاح های هسته ای در اوپنهایمر توصیف شده است - با نامه های سرگشاده مشابهی از کارشناسان هشدار می دهند که می تواند یک تهدید وجودی برای بشریت باشد.

این نگرانی‌ها ممکن است معتبر باشند (اگرچه دیگران پیشنهاد می‌کنند که در تلاش برای دادن زمان به شرکت‌های رقیب برای رسیدن به فناوری خود، اغراق‌آمیز شده‌اند). با این حال، بسیاری از ما نگرانی های پیش پا افتاده تری – اما به همان اندازه واقعی- داریم.

این موج جدید فناوری برای محیط کار در 5 تا 10 سال آینده چه معنایی خواهد داشت؟ و اگر کودک یا نوجوانی در مدرسه داریم چه چیزی را باید مطالعه کنند تا در عصر هوش مصنوعی شانس پیدا کردن شغل مناسب را داشته باشند؟

مشاغل آینده

خبر خوب این است که گروهی از کارشناسانی که با آنها مشورت کردم مطمئن بودند که در دهه آینده هنوز مشاغل ماهر برای فارغ التحصیلان و فارغ التحصیلان وجود خواهد داشت. اما یک چیزی که همه آنها به آن اشاره کردند این بود که دانش‌آموزان امروزی باید بدانند الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی چگونه کار می‌کنند، در چه چیزی خوب هستند و در چه چیزی بد هستند – حداقل برای اینکه آنها را با الگوریتم‌های امروزی، پیاده‌سازی اینستاگرام مرتبط نگه دارند. ، TikTok و موارد دیگر. و راه های خاصی برای نزدیک شدن به آن وجود دارد که می تواند آینده شغلی شما را تضمین کند.

کارل شولنبرگ، مدیر هوش مصنوعی در آژانس دیجیتال Reason، می‌گوید وقتی صحبت از اشتغال در حال حاضر به میان می‌آید، بهترین مشاغل ایجاد شده توسط رونق هوش مصنوعی در یک بخش متمرکز شده‌اند - کدنویسی و توسعه.

اما همیشه اینطور نخواهد بود. هنگامی که هوش مصنوعی بهبود یابد و بتواند آن را مدیریت کند، کدنویسی می تواند کمتر مرتبط شود - این تفکر انتقادی است که ارزشمندتر خواهد بود. دکتر الویرا پرز والهوس، استاد فناوری دیجیتال برای سلامت روان در دانشگاه ناتینگهام، گفت: «این برنامه‌نویسی یا پنهان کاری نیست.

با وجود تمام مزایایی که دارد، فناوری هوش مصنوعی همچنان به انسان متکی است. این واقعاً "هوشمند" نیست و به طور غیررسمی توسط برخی از دانشگاهیان به عنوان "تصحیح خودکار تیز" توصیف می شود - اساساً، با توجه به الگویی از کلمات یا تصاویر، ما به احتمال زیاد می دانیم که چه چیزی در آینده خواهد آمد. و در نتیجه پاراگراف هایی از کپی، تصاویر و غیره تولید می شود.

این فناوری که به این شکل توصیف می‌شود، به‌اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد، اما نتایج فوق‌العاده هستند. منطقی به نظر می رسد و می تواند متون منطقی تولید کند، اما در اعتبارسنجی آن، ایجاد جهش های خلاقانه قابل توجه و مواردی از این دست بد است. فقط دانستن اینکه هوش مصنوعی در چه چیزی خوب است و در چه چیزی بد است، می تواند برای همه مفید باشد، به خصوص کسانی که به زودی وارد نیروی کار می شوند.

شولنبرگ می‌گوید: «اگر پنج سال بعد به آن نگاه کنید، افسانه‌ها و اطلاعات نادرست زیادی نیز وجود خواهد داشت، زیرا محتوای زیادی توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود. بنابراین، تجهیز کودکان به مهارت‌های تفکر انتقادی، صرف‌نظر از شغل، برای جامعه و دموکراسی حیاتی است.»


رباتیک در نهایت می تواند توسط هوش مصنوعی کنترل شود، اما خلاقیت انسان هنوز مورد نیاز است - Moment RF© توسط The Telegraph

نه فقط کد نویسی

اما همه چیز برای بچه‌های کوچک‌تر، که ممکن است یک دهه یا بیشتر از بازار کار خارج شده باشند، و بچه‌های بزرگ‌تر، که تمایل چندانی به مهارت‌های ریاضی یا فنی ندارند، از بین می‌رود – در واقع، اگر هوش مصنوعی با سرعت فعلی خود به رشد خود ادامه دهد. برای ادامه برای ادامه، مهارت های کدنویسی ممکن است تا حد زیادی زائد باشد.

دکتر والخوس می‌گوید: «با هوش مصنوعی مولد، کدگذاری... من واقعاً معتقدم که ما جایگزین خواهیم شد، زیرا هوش مصنوعی مولد [از قبل] کارآمدتر از انسان کدگذاری می‌کند». او فکر می‌کند که تفکر انتقادی و درک فناوری کلیدی خواهد بود، و به این واقعیت اشاره می‌کند که جوانانی که او در تحقیقاتش گرد هم آورده است، می‌خواهند به جای انتزاع‌های فناوری، بر روی این موضوعات تمرکز کنند.

او می‌گوید: «جوان‌ها علاقه‌مند به درک نحوه عملکرد الگوریتم‌ها، نحوه عملکرد شخصی‌سازی و نحوه کار اینترنت هستند. و آنها احساس می کنند که برنامه درسی فعلی آنها را برای درک همه چیز مجهز نمی کند.

من دو دختر نوجوان دارم و به عنوان والدین تاکید می‌کنم که برای محافظت از داده‌ها و حریم خصوصی‌شان و آگاهی بیشتر از مسائلی که آنلاین با آن‌ها مواجه می‌شوند، تجهیز می‌کنم. این در مورد اطلاعات نادرست، دستکاری، چگونگی کنترل بیش از حد شرکت های بزرگ و غیره است.

چه کسانی زائد خواهند شد؟

نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که برخی از بخش‌ها نسبت به سایرین با اصلاحات اساسی‌تری مواجه خواهند شد، مانند مراکز تماس و خدمات مشتری. شولنبرگ می‌گوید: «احتمالاً آنها به گذشته تبدیل می‌شوند» - پیش‌بینی شگفت‌انگیزی که با توجه به اینکه از هر ۲۵ کارگر بریتانیایی حدود ۱ نفر در یک مرکز تماس کار می‌کنند، در مجموع تقریباً یک میلیون نفر. این تغییر سریع می‌تواند به‌ویژه بر ترک‌های مدرسه تأثیر بگذارد، به‌ویژه در شمال  شهرها، جایی که مراکز تماس متمرکز هستند.

بخش دیگری که احتمالاً در مراحل اولیه تحت تأثیر قرار می گیرد، صنایع خلاق از جمله تصویرسازی، طراحی و روزنامه نگاری است. شولنبورگ خاطرنشان می‌کند: «نقش‌نویسی محتوا و نقش‌های خلاقانه به‌شدت با کمک هوش مصنوعی خواهند بود». «[اما] من فکر نمی‌کنم مشاغل برای انسان‌ها از بین برود.» اگرچه این مشاغل ممکن است هنوز وجود داشته باشند، اما در تعداد کمتر، ایجاد مهارت همچنان برای بهبود و بررسی خروجی هوش مصنوعی استفاده می شود.

این تا حد زیادی بخشی از واقعیت روزنامه نگاری امروز است - برخی از مصاحبه های این قطعه با صدا ضبط شده و توسط یک هوش مصنوعی (otter.ai) رونویسی شده است، که توانسته است در عرض دو دقیقه کاری را انجام دهد که یک انسان یک ساعت یا بیشتر طول می کشد. اگر یک انسان (من) نقل قول‌های استفاده‌شده را پاک نمی‌کرد، مملو از خطا می‌شد - به‌ویژه وقتی کارشناسانی که با آنها صحبت کردم از زبان تخصصی استفاده می‌کردند. با این وجود، هنوز ساعت‌ها صرفه‌جویی در نوشتن این قطعه را گرفت. آینده حداقل در حال فرا رسیدن است، حتی اگر هنوز کاملاً به اینجا نرسیده باشد.

مهارت های بین فردی

بخشی از مشکل این است که هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که نمی دانیم: فناوری با چه سرعتی توسعه می یابد، کارفرمایان چگونه به آن واکنش نشان می دهند، و واکنش مردم به تعامل با ماشین ها به جای انسان ها چگونه است. اما سرنخ هایی وجود دارد که امروزه کارفرمایان به دنبال آن هستند، و اینها همچنین با این ایده که همه نیازی به کدنویسی ندارند، همسو هستند.

الن جادسون، رئیس CASM (مرکز تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی) در اتاق فکر Demos می‌گوید: «فارغ التحصیلانی که وارد یک محل کار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شوند، به طور ناگهانی مجبور به کدنویسی نخواهند شد. «تحقیق اخیر ما، نشان استخدام، نشان داد که کارفرمایان برای مهارت‌های نرم‌تر، به ویژه در مورد کار تیمی، ارتباطات و رهبری ارزش قائل هستند. در محل کار مبتنی بر هوش مصنوعی، افراد همچنان به مهارت‌های بین فردی قوی نیاز دارند، حتی اگر هوش مصنوعی کارهای فنی بیشتری را انجام دهد.

شولنبورگ همچنین فکر می‌کند که این امکان امیدوارکننده است – با گسترش اتوماسیون، حق بیمه تعامل انسانی و مهارت‌های نرم، حداقل در برخی زمینه‌ها می‌تواند افزایش یابد.

او در پایان می‌گوید: «بعضی از بخش‌ها را احتمالاً خودمان را به هوش مصنوعی می‌سپاریم - مانند PA و دستیارها». اما من فکر می کنم عنصری از انسانیت وجود دارد که برای سایر انسان ها نیز جالب است. او شطرنج را مثال می‌زند، جایی که بهترین هوش مصنوعی اکنون می‌تواند بهترین بازیکنان انسانی را شکست دهد. «اگر در حال تماشای بازی یک انسان با رایانه‌ای هستید که تماشای آن جالب است - می‌دانید، بله، این یک چیز بزرگ است که «آیا رایانه می‌تواند بر آن مسلط شود؟» است. اگر دو کامپیوتر داشته باشید که در مقابل هم شطرنج بازی می کنند... خسته کننده است."

 

 

چهار نکته مهم برای شروع کار در AI© ارائه شده توسط The Telegraph

منافع برای بشریت

در دهه 1930، مقالات جورج اورول در مورد فقر به این موضوع پرداختند که موج آتی اتوماسیون چه خواهد کرد بر زندگی کارمندان طبقه کارگر. او تصور می کرد که مردم ممکن است چند ساعت را صرف کشیدن یک اهرم یا مانند آن در یک کارخانه کنند و بقیه زمان را صرف کنند تا بتوانند اوقات فراغت و بهبود شخصی را دنبال کنند.

این طور نبود - ما هنوز معمولاً 40 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنیم. اما این باعث نمی شود که شولنبورگ حداقل امیدوار باشد که دستاوردهای بهره وری از نسل احتمالی هوش مصنوعی به طور سازنده تر توسط نسل جدید کارگران استفاده شود.

«اگر ما مقدار زیادی بهره‌وری ایجاد کنیم، برای جهان ارزشمند خواهد بود، زیرا می‌توانیم انرژی بیشتری را برای حل مشکلات دیگر صرف کنیم، مثلاً در مورد آب‌وهوا، یا فقر - که ممکن است منافع زیادی برای جمعیت جهان ایجاد کند. در عین حال، تمام این خودمختاری به این معنی است که نیاز کمتری برای انجام کارها برای انسان وجود دارد و ما می‌توانیم بر روی انواع بیشتری از فعالیت‌های شخصی و تلاش‌های شخصی تمرکز کنیم.»

چنین دنیایی ممکن است بر مفاهیم سیاسی مانند درآمد پایه جهانی (UBI) - یک ایده محبوب اما بحث برانگیز - تکیه کند که هوش مصنوعی به بخش بزرگتری از اقتصاد ما تبدیل شده و یک مسیر آموزشی نهایی را برای جوانان پیشنهاد می کند: سیاست.

با توجه به دیدگاه مشترک هزاره ها و ژنرال ها این است که به نظر می رسد سیاست به نفع نسل های قدیمی تر است، اگر کسانی که در حال حاضر در آموزش هستند بخواهند این تغییر کند، ممکن است به مزایای آموزش سیاسی بهتر نیاز داشته باشند.

اجماع واضحی وجود دارد که هوش مصنوعی در راه است، اقتصاد را متحول می کند و نوع اشتغال موجود را تغییر می دهد. خبر خوب برای والدین کودکان در سن مدرسه این است که اگر آنها تمایلی به کدنویسی نداشته باشند، به نظر نمی رسد که معامله شکنی باشد.

درک تقریباً نحوه عملکرد هوش مصنوعی بسیار مهمتر از توانایی کدنویسی است، دانستن نحوه استفاده از آن برای بهبود کار و مشکلاتی که به همراه خواهد داشت، و تمرکز بر مهارت های نرم و ارتباط انسانی، که ممکن است ارزشمند شوند. .

آینده نزدیک با امروز بسیار متفاوت به نظر می رسد، اما دوران ربات هنوز به اینجا نرسیده است.

ویراستار فناوری تلگراف، جیمز تیتکامب، در اینجا به فوری ترین سؤالات خوانندگان در مورد هوش مصنوعی و آنچه که برای آینده دارد پاسخ داده است.

Comments

Popular Posts