What does pansexual mean

پانجنسگرایی را در مقابل دوجنسیتی چگونه تعریف می کنید؟ این یک سوال بسیار خوب است. بیایید لحظاتی را به جشن پان‌جنس‌گرایان اختصاص دهیم: پسران، دختران و دوستان شگفت‌انگیز غیر باینری که بدون در نظر گرفتن جنسیت عاشق کسانی هستند که دوست دارند.

پانجنسگرایی بخشی از چتر دوجنسیتی+ است، به این معنی که هویتی است که در آن فرد به بیش از یک جنسیت جذب می‌شود.

اما دقیقاً تعریف شما از پان‌جنس‌گرایی چیست و چه تفاوتی با دوجنس‌گرایی یا چندجنس‌گرایی دارد؟

درک هر پانجنسی از تمایلات جنسی برای آنها شخصی است، اما به طور کلی به این معنی است که جنسیت یا تمایلات جنسی در مورد جذابیت محدود کننده نیستند.

این کلمه از کلمه یونانی "پان" به معنای "همه" گرفته شده است. اما این بدان معنا نیست که پانجنس‌گراها مجذوب هر کسی و همه می‌شوند، درست مانند زنان دگرجنس‌گرا که مجذوب همه مردان نمی‌شوند. این به سادگی به این معنی است که افرادی که به آنها اهمیت می دهند ممکن است در هر نقطه از طیف LGBTQ+ شناسایی شوند.

این شامل افرادی می شود که هویت جنسیتی دارند و کسانی که اصلاً با هیچ جنسیتی همذات پنداری نمی کنند (جنسیت).

در واقع، برخی از پان‌جنس‌گرایان خود را «کور جنسیتی» توصیف می‌کنند، به این معنی که جنسیت هیچ نقشی در تمایلات جنسی آنها ندارد. آنها به سادگی جذب انرژی یک فرد می شوند تا هر ویژگی دیگری.

پانجنسگرایی را در مقابل دوجنسیتی چگونه تعریف می کنید؟

سوال خوبی بود! پان‌جنس‌گرایی گاهی اوقات به‌عنوان مترادف دوجنس‌گرایی استفاده می‌شود، اما تفاوت‌های ظریفی وجود دارد.

بیایید لحظه ای را به تفکیک نحوه تعریف پانجنسگرایی در مقابل دوجنسیتی بپردازیم. دوجنسه به معنای جذابیت برای چندین جنسیت است، در حالی که پانجنسی به معنای جذب برای همه جنسیت ها است. هر دو گرایش به خودی خود معتبر هستند و این به خود فرد بستگی دارد که تصمیم بگیرد کدام یک برای او بهترین است.

برخی از مردم فکر می کنند که افراد دوجنسه در حال پاک کردن افراد غیر باینری یا اعمال یک جنسیت باینری سفت و سخت هستند زیرا آنها معتقدند که کلمه دوجنسه به معنای این است که فقط دو جنسیت وجود دارد. ما خوشحالیم که به شما اطلاع دهیم که اینطور نیست!

اکثریت قریب به اتفاق افراد دوجنسه، جامعه غیر باینری را دوست دارند و از آن حمایت می کنند، و بسیاری از افراد غیر باینری خودشان دوجنسه هستند.

واقعیت این است که دو نفر به سادگی «این پتانسیل را دارند که – از نظر عاشقانه و/یا جنسی – به افرادی با بیش از یک جنس و/یا جنسیت جذب شوند، نه لزوماً در یک زمان، نه لزوماً به یک شکل، و نه لزوماً به همان درجه ای که وکیل مدافع رابین اوکس توصیف می کند.

تفاوت بین پان سکسوال و چندجنسی چیست؟

کلمه polysexual از پیشوند یونانی "poly" به معنای "تعدادی" گرفته شده است و این اصطلاح از دهه 1920 یا 30، اگر نه زودتر، وجود داشته است.

برخی از همپوشانی بین پانجنسی و چندجنسی وجود دارد، زیرا هر دو زیر چتر Bisexual+ ظاهر می شوند. تفاوت اصلی این است که فردی که خود را چندجنس‌گرا می‌شناسد، لزوماً جذب همه جنسیت‌ها نیست، بلکه به بسیاری از جنسیت‌ها جذب می‌شود.

یک تشبیه خوب برای توصیف آن، احساس شما نسبت به رنگ‌های مورد علاقه‌تان است: یک فرد پان‌جنس‌گرا ممکن است هر رنگی را در رنگین کمان دوست داشته باشد، در حالی که یک فرد دگرجنس‌گرا ممکن است بگوید همه رنگ‌ها را دوست دارد به جز آبی و سبز. .

اما بیشتر اوقات، ترنس‌جنس‌گرایان خودشناس، دوتایی‌های جنسیتی را به‌کلی نادیده می‌گیرند، مخصوصاً وقتی صحبت از اینکه چه کسی هستند و چه کسی مجذوب نمی‌شوند، به میان می‌آید.

شایان ذکر است که تعدد زوجات ربطی به تعدد زوجات ندارد که یک سبک رابطه توافقی است نه رابطه جنسی.

چه افراد مشهور پانجنسی وجود دارند؟

از زمانی که انسان‌ها وجود داشته‌اند، پان‌جنس‌گرایی وجود داشته است، اما هر چه افراد مشهور بیشتر به عنوان پان‌جنس‌گرا ظاهر می‌شوند، این اصطلاح رایج‌تر می‌شود.

تنها تعدادی از نام‌های بزرگ پانجنس‌گرای موجود عبارتند از لیزو، کارا دلوین، مایلی سایرس، ژانل مونا، آنجل هیز، جاز جنینگز، برندان اوری، یانگ‌بلود، نیکو تورتورلا، کورتنی اکت، بلا تورن، جو لیست، تس هالیدی و کریستین و ملکه ها

و از سال 2020، بریتانیا اکنون اولین نماینده پانجنسالی خود را دارد: لیلا موران، نماینده لیبرال دموکرات.

او به PinkNews گفت: "از نظر من، پان‌جنس‌گرایی به این معناست که ویژگی‌های فیزیکی فردی که عاشق او می‌شوید نیست، بلکه مربوط به شخص است.

فرقی نمی کند که آنها مرد باشند یا زن یا جنسیت ناسازگار، مهم نیست که همجنس گرا باشند یا نه. "در پایان، اینها همه چیزهایی هستند که اهمیتی ندارند - آنچه مهم است شخص است و اینکه شما آن شخص را دوست دارید."


Comments

Popular Posts