چگونه مشکل نابرابری هوش مصنوعی را حل کنیم

 

فناوری‌های دیجیتال جدید نابرابری را تشدید می‌کنند. در اینجا آمده است که چگونه دانشمندانی که هوش مصنوعی ایجاد می کنند می توانند انتخاب های بهتری داشته باشند.

در دهه های اخیر، شرکت ها اغلب از هوش مصنوعی و اتوماسیون پیشرفته برای کاهش مشاغل و کاهش هزینه ها استفاده کرده اند. هیچ قانون اقتصادی مبنی بر اینکه نوآوری در واقع به نفع افزایش و ایجاد شغل نسبت به این نوع اتوماسیون باشد وجود ندارد. اما در آینده یک انتخاب داریم: می‌توانیم از فناوری برای جایگزینی ساده کارگران استفاده کنیم، یا می‌توانیم از آن برای گسترش مهارت‌ها و قابلیت‌های آن‌ها استفاده کنیم که منجر به رشد اقتصادی و مشاغل جدید شود.

یکی از نقاط قوت ماندگار مقاله کامپتون در سال 1938، این استدلال بود که شرکت‌ها باید مسئولیت محدود کردن رنج هر گونه انتقال تکنولوژیکی را بر عهده بگیرند. پیشنهادات او شامل "همکاری بین صنایع یک جامعه برای همگام سازی اخراج در یک شرکت با استخدام جدید در شرکت دیگر" بود. این ممکن است در اقتصاد جهانی امروز قدیمی به نظر برسد. اما احساس اساسی همچنان مرتبط است: "معیار اساسی برای مدیریت خوب در این موضوع، مانند هر موضوع دیگری، این است که انگیزه غالب نباید سود سریع باشد، بلکه بهترین خدمات نهایی به مردم باشد."

در زمانی که شرکت‌های هوش مصنوعی در حال به دست آوردن قدرت و ثروت بی‌سابقه‌ای هستند، آنها همچنین باید مسئولیت بیشتری در قبال تأثیر این فناوری بر کارگران بپذیرند. تجسم یک جن جادویی برای توضیح یک آینده اجتناب ناپذیر بیکاری، آن را قطع نمی کند. ما می توانیم انتخاب کنیم که هوش مصنوعی چگونه آینده کار را تعریف می کند

Comments

Popular Posts