نامه ای از اقتصاددانان به ترامپ
در اقدامی خارقالعاده از اتحاد، 1028 اقتصاددان حرفهای آمریکایی در بهار
1930 نامهای را امضا کردند و از کنگره خواستند قانون تعرفه اسموت هاولی را رد کند
و رئیس جمهور هربرت هوور آن را وتو کند. با این حال، در ماه ژوئن، کنگره آن را تصویب
کرد و رئیس جمهور آن را به قانون تبدیل کرد. تعرفه اسموت هاولی به تبدیل سقوط
بازار سهام و بحران مالی مسکن به فشار جهانی کمک کرد و جنگ تجاری جهانی را آغاز
کرد که صادرات و واردات آمریکا را به نصف کاهش داد. امروز ما این نامه را با روحیه
مشابهی از وحدت می نویسیم. در حالی که اقتصاددانان حرفه ای که نامه امروز را امضا
کردند در بسیاری از موضوعات متفاوت هستند، ما در مخالفت خود با تعرفه ها به عنوان
ابزار کلی سیاست اقتصادی متحد هستیم. حتی در تلاش برای ارتقای امنیت ملی، تعرفه ها
مستعد سوء استفاده هستند. بسیاری از بدترین محدودیت ها در تجارت، مانند قانون
جونز، به نام افزایش امنیت ملی اجرا شده است. مخالفت متحد ما با تعرفه های غیردفاعی
مبتنی بر ایمان ما به تجارت آزاد نیست، بلکه بر اساس شواهدی است که نشان می دهد تعرفه
ها برای اقتصاد مضر هستند. تعرفه های حمایتی با ترغیب تولیدکنندگان محصولات کشاورزی
به متعهد ساختن نیروی کار و سرمایه برای تولید کالاها و خدماتی که می تواند ارزان
تر از بازار بین المللی خریداری شود، تولید داخلی را مخدوش می کند. این نیروی کار
و سرمایه به نوبه خود از تولید کالاها و خدماتی منحرف می شود که نمی توان آنها را
ارزان تر از متحدان بین المللی به دست آورد. در این فرآیند، بهره وری، دستمزدها و
رشد اقتصادی کاهش می یابد در حالی که قیمت ها افزایش می یابد. تعرفه ها و اقدامات
تلافی جویانه ای که اعمال می کنند، اتحادهای اقتصادی و امنیتی ما را نیز مسموم می
کند. استدلال اصلی برای اعمال تعرفه های گسترده این است که آنها کاهش تولید آمریکا
را معکوس کرده و کسری تجاری را کاهش می دهند، که "خون حیات آمریکا را خون می
کند." برخلاف ادعای «نامه اقتصاددانان به ترامپ»، هیچ کسری در تولید آمریکا
وجود نداشته است. تولید صنعتی در ایالات متحده در بالاترین حد خود قرار دارد. ایالات
متحده 2.5 برابر بیشتر از آخرین مازاد تجاری آن در سال 1975 تولید می کند. درصد نیروی
کار غیرنظامی غیرکشاورزی شاغل در تولید در طول جنگ جهانی دوم به اوج خود رسید و از
آن زمان تاکنون رو به افول بوده است. همانطور که اشتغال کامل امروز نشان می دهد، این
یک موفقیت بزرگ در بهره وری بوده است، نه یک شکست تجاری. گویای این است که تعرفه
های ترامپ که در اواسط سال 2018 اجرا شد و بایدن آن را گسترش داد، کاهش سکولار
اشتغال در بخش تولید را به عنوان درصدی از کل نیروی کار متوقف نکرده است. کاهش
اشتغال در بخش تولید به عنوان درصدی از کل اشتغال توسط همان نیروهای سکولار انجام
می شود که باعث شدند اشتغال کشاورزی از 40 درصد به 2 درصد نیروی کار در طول قرن بیستم
کاهش یابد: افزایش عظیم در بهره وری نیروی کار. و کاهش تقاضا برای کالاهای تولیدی
نسبت به خدمات. این یک پدیده جهانی است که هم در کشورهای توسعه یافته و هم در
کشورهای در حال توسعه رخ می دهد. در تاریخ طولانی این کشور، شواهد کمی برای حمایت
از این ادعا وجود دارد که آمریکا با کاهش کسری تجاری بیشتر از زمانی که کسری تجاری
آن افزایش مییابد، شکوفا میشود. در دوران بهبودی ریگان، با افزایش رشد اقتصادی،
تسلیحات خارجی به ایالات متحده سرازیر شد و کسری تجاری افزایش یافت. همین پدیده در
دوران رونق کلینتون رخ داد: جذابیت آمریکا برای سرمایه گذاری آنقدر قوی بود که کسری
تجاری حتی با وجود مازاد بودجه فدرال همچنان به رشد خود ادامه داد. در طول چهار
سالی که دولت ایالات متحده مازاد بودجه داشت، کسری تجاری واقعی سالانه تقریباً دو
برابر شد. زمانی که اقتصاد در سالهای 2017 و 2018 در دوره اول ترامپ شروع به رشد
سریعتر کرد، علیرغم تعرفههایی که در اواسط سال 2018 اعمال شد، کسری تجاری افزایش
یافت. تعرفه های فولاد و آلومینیوم تنها چند شغل ایجاد کرد، اما از آنجایی که به
ازای هر کارگر در صنایع فولاد و آلومینیوم، 36 کارگر در صنایع کنسروسازی که از
فولاد و آلومینیوم در فرآیندهای تولید خود استفاده می کنند، مشغول به کار هستند، این
سود ناچیز با ضرر و زیان جبران شد. مشاغل در صنایعی که از فولاد و آلومینیوم به
عنوان ورودی استفاده می کنند. با اقدامات تلافی جویانه خارجی، هزینه برآورد شده
برای اقتصاد مشاغل ایجاد شده توسط تعرفه های ماشین لباسشویی، فولاد و آلومینیوم در
سال 2018 به وضوح چندین برابر بیشتر از مشاغلی بود که با این تعرفه ها از بین می
رفتند. به طور کلی، تعرفه ها تأثیر قابل پیش بینی بر کاهش کسری تجاری ندارند و کسری
تجاری لزوماً یک توسعه اقتصادی نامطلوب نیست. در واقع، کسری تجاری اغلب زمانی ایجاد
می شود که سرمایه گذاران خارجی، ایالات متحده را به عنوان مقصد ترجیحی برای سرمایه
خود انتخاب می کنند. سرمایه خارجی همواره نقش مهمی در توسعه اقتصادی آمریکا داشته
است. تاریخ آمریکا تاریخچه سرمایه های خارجی – که در اصل از بریتانیا و هلند بودند
– و نیروی کار از سرتاسر جهان گرد هم می آیند تا خلق کنند.
غول اقتصادی آمریکا زیرا امروزه سرمایه خارجی همین نقش را ایفا می کند.
کشورهایی که امروزه شهروندانشان بزرگترین سرمایه گذاری ها را در آمریکا انجام می
دهند -ژاپن، کانادا، آلمان و هلند- در ایالات متحده سرمایه گذاری می کنند زیرا
آنها سرمایه گذاری را مولدتر از گزینه های جایگزین در کشورهای خود یا جاهای دیگر می
دانند. حداقل در عصر مدرن، به نظر می رسد که وقتی اقتصاد آمریکا به خوبی کار می
کند، به یک آهنربای غیرقابل مقاومت برای کارگران خارجی و سرمایه گذاران خارجی تبدیل
می شود. این استدلال که سرمایهگذاری خارجی آمریکا را فقیرتر میکند، در مواجهه با
تاریخ ثبتشده مطرح است. از محل استقرار جیمزتاون، سرمایه گذاری خارجی، امریکا و
کسانی را که در آن سرمایه گذاری کرده اند، غنی کرده است. مروری بر تاریخ اقتصادی
کشور ما هیچ مدرک معتبری به دست نمی دهد که نشان دهد تعرفه های گسترده به نفع کل
کشور بوده است. حامیان اغلب به قرن نوزدهم به عنوان دوره تعرفه های بالا و رشد
اقتصادی قوی اشاره می کنند. اما نگاهی دقیق به دادههای قرن نوزدهم به طور قطع
نشان میدهد که این کشور در زمان کاهش تعرفهها، نه زمانی که در حال افزایش بود،
سریعترین صنعتی شدن را تجربه کرد. سیاست مالی صحیح و انگیزههای مؤثر برای کار،
پسانداز و سرمایهگذاری میتواند رشد اقتصادی را افزایش دهد، اما اجرای تعرفههای
گسترده مانع از این رشد میشود و در یک جنگ تجاری تمام عیار، آن را از بین میبرد.
در حالی که ما تفاوتهای اساسی در دیدگاههای خود در مورد چگونگی ایجاد یک سیاست
مالی صحیح و اجرای مشوقهای مؤثر برای تلاشهای مولد داریم، در این باور متحد هستیم
که تعرفههای گسترده مانع رشد اقتصادی، خطر آغاز یک جنگ تجاری و ایجاد طولانیمدت
خواهد شد. آسیب های مدت دار به اقتصاد بنابراین از کنگره میخواهیم که تعرفههای پیشنهادی
دولت را تصویب نکند و از رئیسجمهور میخواهیم که آن تعرفهها را با دستور اجرایی
اجرا نکند. آقای گرام، کارشناس ارشد غیر مقیم در موسسه امریکن انترپرایز، به عنوان
رئیس کمیته بانکداری سنا، 1999-2001 خدمت کرد. آقای سامرز، استاد دانشگاه هاروارد
و رئیس بازنشسته، به عنوان وزیر خزانه داری، 1999-2001 خدمت کرد.
منبع ژورنال وال استریت
Comments
Post a Comment